Hvis du som tandlæge ønsker at give dine patienter en god oplevelse, kræver det mere end professionel pleje af tænderne. Det handler om at give sine patienter en helstøbt oplevelse, som starter i det sekund, de træder ind ad døren til din klinik. Du kan med gratis kaffe forkæle dine patienter og gøre ventetiden i venteværelset både hyggelig og mere afslappende.
De fleste er bange for at gå til tandlæge – giv dem en god start i din klinik!
De fleste danskere er bange for at gå til tandlæge. Det gælder over halvdelen af befolkningen. Dette kan sågar afholde visse mennesker fra at opsøge tandlægen, hvilket på den lange bane kan have fatale konsekvenser for deres tandsundhed.
Det handler derfor om at skabe en klinik, som emmer af hygge. Det kan bidrage til, at dine patienter slapper mere af på forhånd.
Langt de fleste danskere elsker kaffe og drikker glædeligt flere kopper i løbet af dagen. For mange mennesker er kaffe forbundet med gode stunder og hygge. Derfor kan du ved at servere gratis kaffe for din patienter, bidrage til at skabe en stemning, der er præget af hygge i klinikken.
Hvis først dine patienter føler, at du hygger om dem, vil de som regel også føle sig mere afslappet i situationen – og hvilken bedre måde at hygge end med gratis kaffe?
Kan man gøre ventetiden sjov?
De fleste ved nok også, at selvom man ihærdigt forsøger at overholde tidsplanen, kan den sommetider smuldre mellem hænderne på en. Nogle gange trækker tingene ud. Når dette sker, går det altid også udover andre mennesker, der har planlagt og skemalagt deres dag ud fra nøjagtige tidspunkter.
De fleste ved desuden også, at ventetid er noget af de værste, der findes. Særligt når ikke man ved, hvor længe man skal vente – eller selv er herre over situationen. Man står tilbage uden indflydelse!
I den sure ventetid kan en kop friskbrygget, varm kaffe være med til at forhandle ventetiden. Lige pludselig gør det ikke noget, at tandlægen er forsinket!
Kan en god oplevelse i klinikken bidrage til at fastholde – og tiltrække – kunder?
Ja, gode oplevelser kan altid betale sig. Jo flere der har gode oplevelser jo bedre. Ofte vil ordet om den gode service også lade sig sprede. Det kan derfor sagtens betale sig at bidrage til gode oplevelser – og at sørge for at den gode oplevelse allerede starter i venteværelset.