Det rigtige merchandise kan effektivt udtrykke jeres personlighed som butik, og række ud til jeres kunder. For at ramme præcist spiller flere ting ind. I skal blandt andet overveje, hvad jeres mål med artiklerne er, hvilken kvalitet, det skal udstråle og om effekten skal kunne måles.
Med merchandise kan I vælge en række af produkter, der alle fortæller en samlet historie om jer som virksomhed og afspejler jeres identitet som brand. Det kan altså sende lige præcis det signal, som er vigtigt for jer.
Har I en mindre kaffebar, kan det være der er fokus på den personlige betjening. I så tilfælde skal I vælge reklameartikler, der afspejler det nære og personlige, som gæsten oplever ved at besøge jer. Det kan også være I udmærker jer ved at kun at bruge lokale råvarer til jeres bagværk. Da vil merchandise med vægt på at støtte det lokale være et sikkert hit.
Er I et sted, hvor der er fokus på fairtrade og økologi, så er det der, I skal sætte ind.
Da er næsten uanede muligheder, når det kommer til flot og effektivt merchandise. Den klassiske reklameartikel er en kuglepen med logotryk. De bliver taget med rundt, og kan bidrage til synligheden af jeres logo. Det kan være en af jeres leverandører vil være med på ideen, og I kan deles om udgifterne til pennene. I en kaffebar bruges kuglepenne også flittigt blandt både personale og besøgende, og det kan derfor være en fin ide med en kop gratis kuglepenne på disken eller i hjørnet med aviserne. Så kan sudoku’en løses på stedet, og kunden bliver måske længere tid hos jer – det forøger chancerne for mersalg.
Det kan også være I ønsker artikler til omdeling med et bestemt budskab eller i forbindelse med et event, I skal afholde. I det tilfælde kan klistermærker være en god løsning. I kan selv designe de fine die cut stickers i den form og størrelse, der passer til jeres behov. De tager sig godt ud i bunker rundt om i jeres cafe eller kaffebar. Måske I ender med at se jeres mærker forskellige steder rundt om i byen efterfølgende.
Med et flot og iøjnefaldende design, et klart budskab og artikler, der giver værdi til modtageren, så er I godt på vej mod at skabe jeres en velkendt butik med en trofast kundebase. Hvis I efterfølgende oplever en stigning i antallet af besøgende i jeres butik, så ved I, at jeres merchandise har haft en positiv effekt.